reede, 20. märts 2020

Avalik vabandus

Nagu “Final Destination”, eks. See film. No et surm on ettemääratud ja igaühel on oma aeg ja sellest ei pääse. Kui ühte surma väldid, tuleb homme uus katse.

Nii et ma vabandan südamest kogu maailma ees, et ma septembris arstile läksin, mitte ei alistunud oma saatusele ja lahtise turvavööga vastu elektriposti ei sõitnud. Nüüd on “Lõpp-punkt” täie hooga käimas ja collateral damage lihtsalt hoomamatu.

Halb nali. Aga see hoiab elus.



Kevad tuli. Ootamatult. Uskumatu, et sel aastal KA kevad ikka tuli. Ma juba arvasin, et jääb olemata, sest koroona.



Social distancing. Sotsiaalne isoleerimine? Pikivahe hoidmine. Ma mõistan, et see võib raske olla. Kui sa oled harjunud hommikul tööle minnes tee pealt kohvi võtma. Trennis käima. Tööl lobisema. Oledki selline sotsiaalne ja aktiivne ja väljapoole elav inimene. Aga sissepoole elajad on selleks kogu oma elu harjutanud. Need meemid, et kui sa avastad, et uued karmid sotsiaalse pikivahe hoidmise reeglid on su igapäevaelu. 
Ma olin viis kuud järjest kodus just. Kuu aega saingi tööl käia, enne kui lõpp-punkt laia vikatiga tõmbama hakkas.

K ütles, et ta tahaks ka selles olukorras positiivseks jääda. Ka? Kas ma, morbiidsusehunnik, olen siis positiivne? No et ta tahaks ka asja huumoriga võtta. Ega peale kodusolemise ei saagi ju muud parata sinna. Mis see muudab, kui ma ei püüa oma olemist veidi kergemaks teha sedasi? Tal ongi vist raskem kui mul, ta on harjunud väljapoole elama.

Pidage vastu ja hoidke end!

Kas need, kes usuvad, ütlevad, et olge hoitud, ja need, kes ei usu, et hoidke end? Kas need, kes usuvad, teevad ka enda hoidmiseks kõik, mis võimalik, et nende hoidja neid hoida saaks? Siis pole ju lõppeks vahet.
Mu laps ütles vahepeal midagi tarka jumala kohta, naistepäeva kontekstis.

Kuuene: “Ma tean, miks naistepäev tähtis on! Sest vanal ajal arvasid poisid ja mehed, et need, kellel nokut ei ole, ei saa osasid asju teha. Aga MEIE juba teame, et sa ei juhi autot ilma püksteta ja valima minnes on ju ka püksid jalas, nii et vahet pole, kas sul on noku või ei.”

Ühiskonnaõpetuse tund jätkus.

6: “Aga igas riigis ei ole nii, mõni riik on veel vana aja moodi ja seal ei tohi naised kõike teha. See pole üldse KiVa. Kõige tähtsam on, et me oleksime üksteise vastu head.”

Ja edasi usuõpetus.

“Miks? Hmm, nad arvavad, et nende jumal ütles nii, et naised ja tüdrukud ei tohi. Aga TEGELIKULT ei ütle jumal midagi. Ainult seda, et me peame üksteise vastu head olema. Muud asjad on inimesed välja mõelnud.”

Kuskil olla ka mingi uurimus, et mitteusklike perede lapsed, kes pole usuõpetust saanud, olla empatilisemad ja kaastundlikumad. 

On mis on. K kardab majandustagajärgi, mis võib rohkem kahju teha kui viirus ise. Mina jagan hommikuvõimlemise videot.  Elu läheb edasi. (Lihtsalt osade jaoks tsipa teistmoodi.)






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar