esmaspäev, 26. veebruar 2024

Märgid

Ükspäev oli täiskuuaeg, mida ma veel polnud märganud, aga see teadmine oleks abiks olnud täiskuu… kuidas me eesti keeles ütleme lunatic, nii et luna oleks sees? Kuutõbine? (Aitäh! (Jah, selline streamofconsciousness ongi. You get what you pay for (tasuta lugemine, meenutan))). Kuutõbistega suhtluse teeb hõlpsamaks teadmine, et parasjagu on täiskuu. Mul too teadmine tol hetkel puudus, aga keset kõige hullemat suhtlustormi väljas möllav vihmane tuulispask hetkeks peatus, pilved avanesid ja päike säras. Hetkeks. Lihtsalt et teha sedasi.


Ma pole suurem asi usklik, sest et vaevu usun iseendassegi, aga ma olen inimene ja teadupärast meiesugused otsivad ja leiavad eluta asjadelt inimnägusid* ja tagantjärele mõeldes toimunule igasugu märke ja tähendusi. Ja see märk ja tähendus tõmbas meie poolt kenasti pidurit kuutõbistega suhtlemisel. Nagu mu -oloog ütleb, ei pea mina mitte seda tantsu kaasa tantsima. Enamik probleeme laheneb, kui sa saad aru, et a) see on kellegi teise probleem või b) see pole üldse probleem või c) sellele polegi lahendust, seega ei ole tarvis sellest probleemi teha.

Mõni hetk hiljem paduvihmas väljas edasi. Sees enam ei tormanud (meie majas).

Eile oli üks väheseid päikselisi päevi prognoositavas ilmateateperioodis, läksime metsa. Lapsed tapsid kolle ja otsisid puu otsast onne ja mudaste lompide seest põhja, mina vaarusin 38-kraadise kehatemperatuuriga sabas. Kui on päike, siis on päike.  Leidsid oma ajutiselt helikopterilt sellised märgid. Ma looduskauge linnalapsena arvasin, et äkki rähn jätab siuksed maha.
Kes teeb nii? Kas ongi rähn? Või kooreürask? Või marutaudis rebased? Või…?



Otsin märke, et südamerahus tühistada -oloogiaeg, mis arvutis poole tunni pärast algab. Usutavasti on see otsing ise märk sellest, et ülalpool viidatud vikerkaarte väljamanamine vajab mingit läbinämmutamist, proovimaks sarnast tuulispaska edaspidi vältida, ja kohe mitte ei peaks seda edasi lükkama.

Märgid, schmärgid. Paluks ainult selliseid, mis kinnitavad mu sisemisi veendumusi. Kummitemplid ja kõlakojad. Mis? Et märgid ei tööta nii? Isegi kui need on tagantjärele välja mõeldud tähendused? Nähh.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* Tšau, rõõmusmaja! 




Laste kool hoiab ka tagatänaval pilku peal:



Üleüldse on meil siin naabrivalvega korras. Need kaks ei maga midagi maha:




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar