teisipäev, 14. mai 2019

¡Anda, Lucia!

Ongi selleks korraks kõik. Ise olen enam-vähem rahul tulemusega. Ajasin kõik asjad kohalikus keeles ja võõrkeeltest pruukisin enamasti emakeelt (igapäevased videokõned perega) ja korra ka inglist (et streigi tõttu maha jäänud kohvrike prantsuse keelt emakeelena kõnelevate isikute kaudu endale välja rääkida). Aga muud sotid kõik kohalikus, seega sain päris põhjaliku ülevaate oma passiivsete oskuste ulatusest ja sellest, mis veel tööd vajab. 































Kas sai nüüd ikka iga nurga alt palme? Ilmselt mitte. See vääriks eraldi postitust, kui veidrad ja võluvad need puud ikka on. Huvitav, kas kohalikud mõtleks meite kuusikusse või kaasikusse sattudes sama? Või Saaremaa kadakastel heinamaadel uitades? Pagan, nüüd tuli hoopis koduigatsus.




Klapib. Mängis uberis teel lennujaama. Selles uberis, mille ma tellisin pärast seda, kui olin 20 minutit oma ette tellitud taksot oodanud. Ootamatu, kuna lennujaam-linn-ots sujus vägagi täpselt nendega. Samas ei ole ootamatu, sest mis ma neist ikka ootan, tean ju küll, kuidas asjad käivad. Häšštääg stereotüübid häšštääg manjaana.
Hirmus kahju oli ära tulla, aga mis sa, naene, ikka teed, kui rohkem põle ühekorraga ette nähtud ja pealegi ei jõua kauem ilma latsekesteta olla kah. Que lastima, pero adiós, me despido de ti y me voy! Õnneks koju jõudes vähemalt ei sadanud, nagu ilmateade ähvardas, aga 15 kraadi jahedam on ikka. Pole ime, et kodused nöhas on. 

Augustis uuesti, aga ma ei hakka parem praegu mingeid illusioone looma endale, et sama äge on. Esteks on hoopis teistmoodi. Ja teiseks on ootused kursusele selle võrra kõrgemad, kuivõrd esimene sats ei osutunud selliseks poolpettumuseks nagu kahe aasta tagune kursus. Kirss tordil - seekord polnud ühtegi terrorirünnakut! Mõnikord mul on natukene kahju nendest inimestest, kes pole kunagi aktiivsete terroristidega samma linna sattunud, sest nad ei oska hinnata seda, kui midagi nii hullu ei juhtu. Aga siis mulle meenub, et hoopis neil on vedanud, et nad pole kunagi selliste haigete saikode otsa sattunud, saati veel kolm korda.

Koera saba veel, kohalik intensiivkursus. Kui see kõik nii ebameeldivalt sotsiaalne poleks, siis võiks see ehk isegi äge olla. Ma saan aru, et see viimane keelekoolitus ongi just minusugustele kujundatud st sisaldab palju praktilist katsetamist ja harjutamist. 




***
No põhimõtteliselt on nii, et see eelnev on kõik tolle hetke emotsioonide ajel kirja pandud, vast ongi hea endal just seda aasta või viie pärast lugeda. Ma mõtlesin aega anda ja üle lugeda, ümber kirjutada, aga las ta olla. Pealegi kõik teavad, et soojas läheb ajutegevus aeglasemaks (eks ole, teadus! 13% langeb. Ja kes teadust ei usu, siis Pratchett!!! Detritus jt. Ja kes teda ei usu, siis nonde arvamus ei lähe üldse arvesse, sest Pratchett).

Praegu käib juba uus kursus. Esimesed emotsioonid? Nutan ja õpin. Ja hea, et see hispaania oma alla sai tehtud. Muidu ainult nutaks. (Ei nuta tegelikult, aga hirmsasti tahaks.) Tase on kursusel hea ja õpetaja võtaksin kohe oma alaliselt keelekasvatajaks, aga kardetavasti ei suudaks teda kinni maksta. Tore on näha, kui inimesed teevad oma tööd entusiasmi ja armastusega, ja sealjuures veel hästi.
Kuuekesi oleme, üks nägu isegi tuttav. Nemad on nullist alates koos õppinud, veidi võõrkeha tunne on. Eks neil ka, tundmatu suurus nende grupis. Ei meeldi. Aga kasulik on. 
Kaks päeva maas, kolm veel. Nutan ja õpin.

Aga lapsed on mul toredad. Et ma teaks.

*

Eelmine laul mängis taksos ära tulles, aga tana hakkas see ketrama peas, pärast x aastat viimati kuulamist. Aegunud hispaania popp, mis te must ikka ootate? Hoy me iré y llevare entre mi equipaje las ganas de volverte a ver.



1 kommentaar:

  1. Andaluusia endaga oli nii, et ega suuri uuendusi seal 15 aastaga pole olnud. Kui, siis samad, mis mujalgi. Vana hea Andaluusia. Ja vahelduseks mõnus soe. Nüüd jälle joped-sallid ja rõske. Kodune kohe.
    15 aastat tagasi oktoobris läksin erasmuseks sinna. Usutavasti, kui mu pereema oleks siis mulle sattunud, poleks ta mulle üldse meeldinud. Küll on hea, et aastatega mõistust rohkem pähe tuleb! Millest kõigest mudu võib ilma jääda.

    VastaKustuta