pühapäev, 17. veebruar 2019

Algul karjud, siis harjud

Siin sellised valentinipäevamõtted, et. Abielu. Milleks? Peaaegu kuus aastat abielus, aga ikka ei tea. Vähemalt mees on tore. Aga abielu?

Abieluvoodi ja üheinimesevoodi. Kujutad ka ette, et abielu oma on lai - 140cm oleks kitsas veel, 160 selline keskmik ja 180 on korralik abielu. Ja üheinimese max 120. Aga pigem 90cm jupp. Eks?

Tegelikult. Loogiline ju, et kui sa armastad ja kallistad ja tahad ligi olla või PEAD ligi olema, sest kui ei sunnitaks, ega siis poleks ka, aga abielu ju. Siis peaks kaksi sinna 90 cm juppi ära mahtuma. Nutad ja mahud. Algul karjud, siis harjud. Teadlased ka ütlevad, et peaks 1,5 tundi füüsilist kontakti päevas olema, et suhe lahti ei liguneks rutiinis. Aga kust sa võtad selle aja, kui töö ja tööleminek-tulek ja lapsed, eriti kui mitu, ja eneseharimine jms. Ikka öösel, kokkupressitult, abieluvoodis.

Aga üksi, üksi laiutad. Nagu kuninga kass, sest et ei PEA jagama mitte kellegagi. Oma uhkes meritähe üksinduses. Ja siis peabki olema voodi nii pikk kui lai. 180 ajaks asja ära. Üheinimesevoodi.

Aga abielu. Valentinipäevamõtted. Üks aasta käisime romantilisel kohtingul ja tegime seda 40 küsimuse ja neliminut-silmavaatamist ilma naermiseta. Üks aasta viskasin abielusõrmuse krõbedate sõnade saatel nurka. Üks aasta panime titti magama, üks ühes, teine teises toas. Üks aasta tegime oma esimest kohtigut järele... no iga aasta on midagi tehtud. Erinevalt pulma-aastapäevadest, kus viiest kaks oleme üldse samas riigis olnud. Või noh, vähemalt ühe. Aga ma pole kohvi pidanud peaaegu kuus aastat ise tegema. Mõned harvad korrad. Mina ja kohv... vahel mu kofeiiniringes on liiga palju verd, ütleme sedasi. Armastus käib sõltuvuste kaudu.

Kolmesõnaga, ei muudaks midagi.

*

Valentinipäev on armastus ja sõbrapäev on sõbrad ja singlite jaoks on singles’ awareness day. Täiesti eri asjad, ühel päeval koos. Täpselt nagu need ülejäänud 364 päeva. 

Kes on sinu parim sõber? Teadus ütleb, et peaksid sina ise olema. Aga kui sa oma sõpradega räägiks nagu sa endaga oma peas räägid, mitu sõpra sul siis oleks? Siis sa ju pole oma bestie, kui ennast minema püüad peletada. Peletis, selline.

Nagu Indrek Hirv, eks.

mu peegelpilt on pisut pikem must
ma lepin taga kurjas kui ka hääs
mu meel on nonde teiste pärast must - 
mu vaenlased end varjavad mu pääs

see elu-surma pääle heitlus endas
on pannud paljud vangutama päid
ka peegelpilt on tumm kui kogelen tas - 
ja palju sõbralt ikka tahta täid

nüüd püüan unedes neid tabada
kuid iga sunnik sääl on nõnda kaval
et päeviti mu pääs on vaba ta  
ja pea siis ilumaski elulaval

ma mõtlen ühel päeval lõhun kapsa - 
ja tapan kõik kes täidavad mu pääd
siis peegli varjus võta kõva naps sa
hää sõber kes sa sinna maha jääd

*

Raamat on vales riigis. Koos komadega, vist.
Sellised sõbrapäevamõtted. Ja valentiniluuletus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar